2/B sınıfı ve 3/D sınıfı öğrencileri 2024-2025 eğitim-öğretimi 2.döneminde öğretmenleri Sibel KARA ve Gülşen HORLU rehberliğinde "Climate Change and STEAM"projesini yürüttüler. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge birimi bünyesinde kurulan projede okulumuz öğretmenlerinden Sibel KARA kordinatör olmuştur. Türkiye,Romanya,İtalya ve Portekizden katılan 15 öğretmen ve öğrencileri ile 4 aylık süreçte iklim değişikliğini önlemek amacıyla STEAM etkinlikleri yapılmıştır.
Proje Hakkında
Günümüzün en acil sorunu küresel iklim değişikliğidir. Büyük ölçüde insan faaliyetlerinden kaynaklanan bu sorunun çözümü hala insan elindedir. Toplumun tüm kesimleri, insanlığın ortak geleceği için hem yerel hem de küresel düzeyde sorumluluk almalıdır. Projemizin amacı, yarının yetişkinleri olacak öğrencilerimiz arasında STEAM öğrenme senaryoları aracılığıyla küresel ısınma, iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmaktır. Gerekli bilgiyi edinerek, çözümler bularak ve geleceklerini nasıl inşa edeceklerini anlayarak, önlerindeki zorluklara hazır olacaklardır. Projemizde, öğrenciler STEAM etkinlikleri aracılığıyla iklim değişikliği konusunda eleştirel bakış açıları geliştirecek, öğrendiklerini güvenli bir şekilde ifade etmeye teşvik edilecek, çalışmalarında teknolojiyi kullanacak, becerilerini sergileyecek, çevre bilincine sahip olacak ve yabancı dil becerilerini geliştireceklerdir.
Amaçlar
Projemiz aracılığıyla ilkokul öğrencilerinde iklim değişikliği, küresel ısınma, bitki ve su kaynaklarının önemi ve ulusal kaynakların önemi hakkında farkındalık yaratmayı amaçlıyoruz. Amaç, onları doğal zenginliklerin farkına varmalarını sağlamak ve doğal kaynakları sorumlu bir şekilde kullanarak gelecek nesillere farkındalık yaratacak miraslar bırakmaktır. Bunu başarmak için: • 21. yüzyıl becerileri edinmek • Problem çözme becerileri, esnek düşünme ve çeşitli alanlardan bilgi sentezleme yeteneği geliştirmek için STEM yaklaşımını kullanarak farklı konular arasında bağlantı kurmak • Web tabanlı iletişim araçlarını kullanmak • İklim değişikliği konusunda sorumluluk bilincini artırmak • İklim değişikliğine çözüm bulma konusunda farkındalık yaratmak • İklim değişikliği konusunda farkındalık yaratmak • İklim değişikliğine karşı sorumluluk duygusu oluşturmak • Dil becerilerini geliştirmek • Dijital becerileri geliştirmek, teknolojiyi kullanmak ve yaratmak • Öz güveni artırmak • Farklı kültürlerden insanları tanımak ve birlikte çalışmak
ÇALIŞMA SÜRESİ
Projemizin Şubat ayında başlaması ve herhangi bir sorun çıkmazsa Mayıs ayında tamamlanması planlanıyor. Her ay iklim değişikliği ile ilgili STEAM etkinlikleri düzenlenecek. Ayrıca süreç, ortaklar ve öğrencilerle çevrimiçi toplantılar yapılarak değerlendirilecek. Takım çalışması yapılacak. Web2.0 aracı ve yapay zeka ile grup çalışmaları yürütülerek öğrencilerin teknolojiyi en verimli şekilde kullanmaları sağlanacak. Öğrencilere esep platformu tanıtılacak.
Beklenen Sonuçlar
Öğrencilerimiz arasında küresel ısınma, iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik konusunda net bir farkındalık yaratmayı, mücadeleyi ve çevre bilincini yaymayı amaçlıyoruz. STEAM 5E planlarını kullanarak öğrencilerimizin teknoloji meraklısı, çevre bilincine sahip, geleceği koruyan ve becerilerini ve yeteneklerini sergileyebilen bilgili tüketiciler olmalarını istiyoruz.